mandag 9. mai 2016

Lenge siden sist....

Det er visst på tide med en liten oppdatering... :-)

Dagene flyr fort, nå er det vår igjen. Snøen er borte og temperaturene begynner å bli levelige.
Når det er fine dager, tar jeg fiskestanga og går på bergene rundt omkring her og håper på napp. Litt senere vil båten komme på vannet, og da blir det større fangster. Inntil da, er jeg fornøyd med å fiske fra land (andre lufter hunden, jeg lufter fiskestanga), se på dyr og fugler og være ute i sol og frisk luft. Det er jo mye dyreliv her, med bl.a. både havørn og kongeørn, sel, nise og oter m.fl. så det blir ikke kjedelig. Det er jo i grunnen også en åndelig opplevelse og en liten meditasjon og sitte ved sjøen en vårdag.

Men nå er det også litt vemodig, for i disse dager er det et år siden min kjære katt Gro døde, hun ble respektable 17,5 år gammel... Og nesten på dagen 10 måneder senere, nå i mars, gikk også Felix over til den andre siden. Han ble litt over 15 år. Det er jo livets gang, og jeg er heldig som fikk ha dem begge så lenge, men uansett sørger jeg over dem, slik jeg alltid har gjort når dyr dør. Det er ikke "bare" et dyr for meg..
Gro er den brune, Felix den svarte.

Men jeg har jo fortsatt to katter igjen, "ungdommer" på 4,5 år :-) Håper derfor det blir minst 10 år til neste dødsfall. Mer om de unge neste gang... Klem til dere alle :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar